laupäev, 28. november 2015

Kõlavöö

Vööde ja paelade tunnis tegin kolmapäeval esimest korda kõlavööd. Minu jaoks on see terve elu tundunud raketiteadus, kuid samas ei ole ma kunagi uurinud, kuidas see käib. Et kõlavöö tegemist hõlbustada, pidime kodus valmis meisterdama pöörlatega kronsteini. Selleks kasutasin nurgalippi, varrast, spinningu pöörlaid, akutrelli.
 See vidin hõlbustab kõlavöö kudumist, kuna lõngad ei lähe sõlme. Sellega kaasneb ka asjaolu, et vöö hakkab kujunema alla otsa, mitte üles, nagu siis, kui pöörlaid ei kasuta. Lisaks pöörlatele sai kodus tehtud ka kõlad ise. Kuna ma ei olnud kindel, kas tahan kunagi elus veel sellist jubedat asja teha :) ja tellimisega oleks aega läinud, siis tegin kodus olevatest vahenditest kõlad. Nende tegemiseks kasutasin vana kaubamaja partnerkaarti, mille järgi sain mõõdud, mapi kaasi ja augurauda.

Ja siis tuligi vöö kudumisega koolis pihta hakata.  Alguses ei saanud kohe mitte midagi aru, kuid kui järgmise kudumise pidi ise juba üles panema, siis hakkas midagi koitma ja sai täitsa hästi hakkama.
Mulle täitsa meeldis see kudumine, kuid kui juba keerulisem muster tuli, siis enam ei meeldinud :) Lihtsalt pidi rohkem asju tähele panema ja selle taha jäi ka vöö kaunidus. Nimelt kui kõlavööd terve päev kududa, siis on nii vaimne kui füüsiline väsimus garanteeritud. Eriti siis, kui seda esimest korda teed, sest mõelda on päris palju vaja.

Koduseks ülesandeks jäi kududa 6 erinevat kõlavöö tööproovi ja lisaks 2,5m pikkune vöö. Vöö kudumise jaoks oli vaja ka piiritsat. Nu tegelt kui ei tahnud, siis oleks saanud joonlauaga ka hakkama, aga piiritsaga oli mugavam. Seega tahtsime tellida grupiga hunniku piiritsaid. Kirjutasin facebookis Sujuri onule ning sain kohe kiire vastuse ja et ta on kohe järgmine päev Räpinas kohapeal olemas ning saaksime kauba kohe kätte. Õnneks või kahjuks mind koolis too päev ei olnud, kuid Reet tegi mulle väga head müügitööd ja 3 piiritsa asemel sain õhtul kätte veel vöömõõga ja suure haaknõela. Neid üle andes suutis ta mulle veel vöökudumise raami ja mingi jublaka, mis vöö külge käib pähe määrida :) Nu mis siis ikka, eks ka neid läheb vaja, järgmine kord kui kooli lähen saan nood kätte.
Lisaks vööde ja paelade tunnile oli meil vahepeal ka materjaliõpetuse tund, mille tulemusena pidime koostama erinevate kangaste näidised. Kuna mulle mapistada asju ei meeldi, siis lahendasin selle niimoodi.
Siia lisandub veel kangaid ja tundub, et pean suuremad rõngad muretsema. Eile mõtlesin, et miks mul sõrmed valutavad. Sain lõpuks aru, et olin sik-sak kääridega liiga palju lõiganud ja kuna need käivad mul väga raskesti, siis olin ühe sõrme valusaks lõiganud. Ikka juhtub.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar